onsdag 1 april 2009

Inget aprilskämt

Nej, så är det!
Det är inget aprilskämt. Jag ska på denna bloggen försöka göra amigurumis tillgängliga på svenska. Att hitta mönster på svenska är nästan omöjligt även om det börjar dyka upp lite här och där.

Det innebär att jag själv sitter och översätter amigurumimönster från engelska och så fort jag har fått tillstånd av de som har designat mönsterna kommer jag att lägga ut dem här så att även ni där ute i cybervärlden kan få njuta av mönsterna.

Jag vill redan nu tipsa om en länk med svenska amigurumimönster. Ida har många fina mönster på sin blogg och även hon håller på att översätta så mycket hon hinner.



Ha en skön första april och kom ihåg att detta inte är ett skämt :-))

3 kommentarer:

  1. hejsan! Vad roligt att någon fler översätter engelska mönster så att fler får möjlighet att virka amigurumi, tack för att du länkade till mig :) Glada hälsningar/Ida

    SvaraRadera
  2. hej vad bra du är på att virka jag har virkat men inte så br du är bätre på att virka

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Det mesta som du ser på bilderna på bloggen har jag inte virkat själv. Det har de som gjort mönsterna gjort.

    Man får öva en del innan man blir duktig på att virka. Jag var 6 år när jag lärde mig och sedan har jag faktiskt inte virkat så mycket. Däremot har jag stickat mycket och det har gett mig en känsla för hur mycket man kan dra åt garnet.

    Lycka till med att virka dina egna figurer.

    Virkliga hälsningar Cissi!

    SvaraRadera